11 Mayıs 2014 Pazar

GÜZEL EVİMİ TAKDİMİMDİR

"Görmemiş evini yenilemiş,göstermelere doyamamış"demezseniz,size evimle ilgili birkaç kare
takdim etmek istiyorum.

Fotoğraf karelerini, elimden geldiğince güzel çekmeye çalıştım ama ne sevgili İpek'in(hep yeşil) ne de sevgili Ayda'nın(cafe nohut) aydınlık fotoğraflarına pek benzetemedim.

Neyse canım,"sabırla koruk,pekmez olurmuş".Deneye deneye ben de bir gün onlar gibi aydınlık fotoğraflar çekerim inşallah....


























vee,evimizin trikotaj makinası,ahçısı,reçelcisi,turşucusu,pastacısı,çiçek sulayıcısı,kedi-köpek bakıcısı,bakkaldan ekmek-kasapdan et alıcısı,tepesi atarsa hepimizin azarlayıcısı yani evimizin kraliçesi.Ünoşum,bu ev seninle güzel.Anneler günün kutlu olsun canım annem....
 

4 yorum:

  1. Jıl, öncelikle söylemeliyim ki yeni dekorasyon yıkılıyor, çok sade çok zarif olmuş :)

    Fotoğraflara gelince.. Gece çektiğin fotoğraflarla gündüz çektiğin fotoğraflar arasında ne kadar çok fark var değil mi?Fotoğrafçılık ışıkla oyun sanatı gibi. Işığın bolsa fotoğrafın da aydınlık ve güzel oluyor. Işık azsa birşeyler eksik kalabiliyor. Gündüz çektiğin fotoğrafları çok beğendim, ama daha da aydınlık olsun istersen pozlamayı (exposure) bir fırt daha arttırabilirsin. Eğer çekerken yapmadıysan Picasa'da yada başka bir foto programıyla onu sonradan da değiştirebilirsin, isteğine göre ayarlayabilirsin.

    Gece çektiğin fotoğraflarda da renkler maviye dönmüş, bunun sebebi beyaz ayarını (white balance) doğru yapmamış olman olabilir. Evde gece çekim yaparken kameranın beyaz ayarlarından beyaz florosan lambasını seçersen daha iyi sonuç alabilirsin. Ayara rağmen yine de hoşuna gitmezse, dediğim gibi onu da daha sonra Picasa da değiştirme imkanın olur. Sadece 'temperature' çubuğunu sıcak reklere doğru çekmen yeterli olacaktır. Değişimi gördüğünde çok hoşuna gideceğinden eminim ;)

    Ve son olarak kendine cok tatlı bir model seçtiğini söylemeliyim. Anneannemin ellerinden öpüyorum..

    Işığın bol olsun :)

    Sorun olursa çekinme, please :)

    Muck!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpekciğim,white balance ayarını hangi konumda çekim yapıyorsam
      ona göre uygulamayı biliyorum ve uyguluyorum.Yinede içime sinen sonuçlar alamadım şimdiye kadar.Picasayı ise hiç kullanmadım.Daha doğrusu ne olduğunu bilmiyorum.Fotoshopsa
      eğer,bilgisayarımda fotoshop programı yok.Ama bilgisayarcı arkadaşım yükleyebileceğini söyledi.En kısa zamanda yükleteceğim.Bir de şu exposure olayı var.AV veya TV de çalışırken exposure'a müdahale edilebiliyor ama Manuel de çalışırken edilemiyor mu?yoksa benmi bilmiyorum.Beni bilgilendirisen çok sevinirim.

      Sil
    2. Pardon şimdi gördüm yanıtını :) White Balance ayarını hiç "auto"ya ayarlamayı denedin mi peki? Ben gelende "auto"da kullanıyorum ve sonuç istediğime çok yakın oluyor.

      Photoshop konusunda acele etme derim. Çünkü o seni ilk etapta çok fazla yorabilir ve fotoğafçılıktan soğutabilir :) Onun yerine Picasayı indir ve onla başla bence. Sitesi işte burada, hemen indirebilirsin:

      http://picasa.google.com/intl/tr/

      Ve son olarak Manuel'de çekerken yapacağın shutter speed (enstantane), aperture (diyafram açıklığı) ve ISO ayarları exposure'unu belirleyecek. Hepsini öyle bir ayarlamalısın ki sonuçta exposure'ın yani fotoğrafının pozlanması ve ışığı iyi olsun. Manuel'de ayarlarını yaparken exposure çubuğunun değiştiğini göreceksin. Onu 0'a (yada +1'e yakın) getirdiğinde fotoğrafın doğru pozlandığını göreceksin.. Yani hep amaç onu 0'a getirmek ve aydınlık fotoğrafı elde etmek :)



      Sil
    3. Fotoğraf makinasını gözüne koyduğunda içerdeki ekranda exposure çubuğunu göreceksin. Elinle bir yandan aperture'ını (yada shutter speed'ini) ayarlarken o ekrandan exposure'ının nasıl -2,-1, 0, +1, +2 vs değiştiğini takip et ve 0 yada dediğim gibi +1 e geldiğinde dur ve deklanşöre bas :) Eğer -2, -1 gibi bir yerde durursan fotoğrafın karanlık olduğunu göreceksin, +lılarsa çok parlak çıkacaktır. Ama bence +1 kıvamında oluyor genelde, dene ve kendi isteğine uygun fotoğrafı yarat ;))

      Sil